מנהלת רשת המטרו-"מיטב"

המטרו של תל אביב היא מערכת רכבת תחתית בעלת שלושה קווים שתהווה מערכת משלימה לרכבת הקלה. היא נועדה להרחיב את רשת הקווים לפרברים המרוחקים יותר – כפר סבא ורעננה בצפון, פתח תקווה במזרח ורחובות בדרום, ולקצר משמעותית את זמני הנסיעה למוקדי תעסוקה בתל אביב.

הערכת העלות של המערכת כולה היא כ-150- מיליארד ש"ח.

רשת המטרו של תל אביב הינו פרויקט התשתיות הגדול ביותר שנבנה אי פעם בישראל ומורכב מ:

  • 3 קווים (M1, M2, M3)
  • 150 ק"מ של מסלול (139 ק"מ של מנהרות כפולות )
  • 109 תחנות וכ 50 מתקני רכבת כגון מעבורים, טרמינוס, כיסי אחסון ועוד
  • 7 מתח"מים
  • 4 מרכזי תחזוקה ודיור

שלב א' של המטרו כולל 78.5 ק"מ עבור 3 קווי מטרו ושלב ב של המטרו כולל 71.5 ק"מ .

 

מנהלת הרשת  METAV, המורכבת משיתוף פעולה בין קבוצת גדיש וחברת אג'יס העולמית מונה עשרות בעלי תפקידים מומחים מישראל ומכל העולם.

השלבים העיקריים של תכנית המטרו הם:

  • תכנון קונספטואלי ואסטרטגי (Pre Development Phase)
  • תכנון מלא לכל עבודות מקדימות ותכנון ראשוני עד תכנון מנחה (reference  ) עבור מכרזי DB הן בעבודות ההנדסה האזרחית והן בעבודות המערכות הרכבתיות   (Development)
  • מסירה
  • תפעול

 

כעת אנו נמצאים בשלב התכנון הראשוני עד תכנון מנחה (Development) .שלב זה כולל תכנון מנחה עבור מכרזי הנדסה אזרחית שיצאו במספר מקטעים (אינפרה 1) ותכנון מנחה עבור מכרז MEP  , גמרים ומערכות רכבתיות כולל ציוד נייד . כמו כן בשלב התכנון תכנון מלא לכל העבודות המקדימות (עבודות מקדימות למתחמי הדיפו, הסטת תשתיות , מיגון אקוסטי ופירי שילוח למכונות ה TBM).

 

 

אזור תעשייה עמק שרה

גדיש נבחרה כחברה מנהלת מטעם משרד הכלכלה לפיתוח אזור התעשייה,כולל ניהול תכנון תב"עות, ניהול תכנון מפורט וניהול הביצוע, לרבות פריצת כבישים, תשתיות תת קרקעיות, פיתוח, גינון והשקיה.

אזור תעשייה נ.ע.ם

גדיש נבחרה כחברה מנהלת מטעם משרד הכלכלה לפיתוח אזור התעשייה,כולל ניהול תכנון תב"עות, ניהול תכנון מפורט וניהול הביצוע לרבות פריצת כבישים, תשתיות תת קרקעיות, פיתוח, גינון והשקיה,בניית תחנת שאיבה לביוב.

אזור תעשייה אלון תבור

גדיש נבחרה כחברה מנהלת מטעם משרד הכלכלה לפיתוח כ- 50 אזורי תעשייה בצפון,כולל ניהול תכנון תב"עות, ניהול תכנון מפורט וניהול הביצוע.
פעילויות עיקריות באזור תעשייה אלון תבור:השלמת ייצוב מדרון יקבי כרמל, השלמות פיתוח נופי באזור הקיים/המאוכלס, עב' קדם פיתוח בהרחבה א',תכנון תב"ע להרחבה ב', תכנון תב"עות (בריכות קדם, תחנת שאיבה לביוב, שצ"פים ובריכת מים)

מתחם תעסוקה גלילות צפון

גדיש נבחרה לקחת חלק חשוב בפרויקט של מתחם תעסוקה גלילות צפון המשתרע על שטח של מעל 700 דונם ומתוכנן להקמת בנייני משרדים עתירי ידע ומסחר. הפרויקט ממוקם צפונית מסינמה סיטי של הרצליה בין כביש החוף כביש 2 במערב וכביש נתיבי איילון במזרח.

הפרויקט כולל כ-2.0 ק"מ כבישים פנימיים דו-מסלולים, מספר מעגלי תנועה, תשתיות "רטובות" של ניקוז, מים וביוב, תאורת רחוב ופיתוח נופי כולל שבילים לאופניים, מערכת השקיה וגינון.

ביר אל מכסור

גדיש נבחרה לשמש כחברה מנהלת מטעם רמ"י להקמת שכונת מגורים בת 720 יח"ד ומתחם תעשייה קלה ומלאכה. שטח התכנית כ-582 דונם. התכנית כוללת מגרשי מגורים דו משפחתיים, תלת משפחתיים ודירות במבנה מגורים. התכנית ממוקמת בצידו המזרחי של הישוב ביר אל מכסור ובצמוד לגבולו.

רובע 12 בעיר ערד

גדיש נבחרה כחברה מנהלת לפיתוח רובע 12 בעיר ערד. הקמת שכונת מגורים הכוללת 1,250 יח"ד בנה ביתך והקמת מבני מסחר ומבני ציבור.

פרויקט שכונות דרומיות-מיתר

גדיש נבחרה לתכנן את הרחבת הישוב ע"י פיתוח קרקע למגורים בהיקף של 1,077 דונם. שכונת המגורים כוללת 816 יחידות דיור בחלוקה ל- 2 מתחמים עיקריים המופרדים ביובלים של נחל חברון וביער, שטחי מסחר, מבנים, מוסדות ציבור ושצ"פים.

במסגרת התכנון בוצע: תאום מול קק"ל ומוסד התכנון לעניין גריעת יער מתמ"א 22 ואיתור שטח חלופי, עריכת נספחים לביטול מט"ש קיים ותאום מול משרד הבריאות לפתרון קצה חלופי, ביטול תכנית מאושרת לאתר פסולת, עריכת מענה להתנגדויות שהוגשו לתכנית והצגתו בדיוני ועדת המשנה להתנגדויות.

פיתוח פרויקטים בתחום התחבורה ביישובי מיעוטים

חברת גדיש שימשה כ"חברה מנהלת" משנת 2000 מאז ועד היום משמשת כ- "חברה מפקחת" מטעם משרד התחבורה, על מגוון פרויקטים תחבורתיים, ביישובי מיעוטים ברחבי הארץ. תפקידה כלל ניהול או פיקוח עבודות תשתית ציבורית, הקמה וסלילה של קטעי כבישים, צמתים, מעגלי תנועה, תאורה, התקנת אביזרי בטיחות, קירות תומכים, עבודות ניקוז ועוד.