alt

מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות

מנהלת רשת המטרו-"מיטב"

המטרו של תל אביב היא מערכת רכבת תחתית בעלת שלושה קווים שתהווה מערכת משלימה לרכבת הקלה. היא נועדה להרחיב את רשת הקווים לפרברים המרוחקים יותר – כפר סבא ורעננה בצפון, פתח תקווה במזרח ורחובות בדרום, ולקצר משמעותית את זמני הנסיעה למוקדי תעסוקה בתל אביב.

הערכת העלות של המערכת כולה היא כ-150- מיליארד ש"ח.

רשת המטרו של תל אביב הינו פרויקט התשתיות הגדול ביותר שנבנה אי פעם בישראל ומורכב מ:

  • 3 קווים (M1, M2, M3)
  • 150 ק"מ של מסלול (139 ק"מ של מנהרות כפולות )
  • 109 תחנות וכ 50 מתקני רכבת כגון מעבורים, טרמינוס, כיסי אחסון ועוד
  • 7 מתח"מים
  • 4 מרכזי תחזוקה ודיור

שלב א' של המטרו כולל 78.5 ק"מ עבור 3 קווי מטרו ושלב ב של המטרו כולל 71.5 ק"מ .

 

מנהלת הרשת  METAV, המורכבת משיתוף פעולה בין קבוצת גדיש וחברת אג'יס העולמית מונה עשרות בעלי תפקידים מומחים מישראל ומכל העולם.

השלבים העיקריים של תכנית המטרו הם:

  • תכנון קונספטואלי ואסטרטגי (Pre Development Phase)
  • תכנון מלא לכל עבודות מקדימות ותכנון ראשוני עד תכנון מנחה (reference  ) עבור מכרזי DB הן בעבודות ההנדסה האזרחית והן בעבודות המערכות הרכבתיות   (Development)
  • מסירה
  • תפעול

 

כעת אנו נמצאים בשלב התכנון הראשוני עד תכנון מנחה (Development) .שלב זה כולל תכנון מנחה עבור מכרזי הנדסה אזרחית שיצאו במספר מקטעים (אינפרה 1) ותכנון מנחה עבור מכרז MEP  , גמרים ומערכות רכבתיות כולל ציוד נייד . כמו כן בשלב התכנון תכנון מלא לכל העבודות המקדימות (עבודות מקדימות למתחמי הדיפו, הסטת תשתיות , מיגון אקוסטי ופירי שילוח למכונות ה TBM).

 

 

  • שרות: מנהלת
  • מזמין עבודה: נתבי תחבורה עירונייים
  • היקף כספי: כ- 150 מילארד ₪
  • סטטוס: Development Phase
  • שנים: 2022-כיום
  • עיר: מטרופולין תל אביב – (24 רשויות : רעננה, כפר סבא בצפון. רחובות וצומת בילו בדרום, פתח תקוה, יהוד במזרח, תל אביב, בת ים במערב)

פרוייקטים נבחרים בתחום

חיבורי נמל המפרץ
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
חיבורי נמל המפרץ
מינהלת מטעם חברת נמלי ישראל, התפקיד כולל ניהול של 4 חברות ניהול ב- 4 מקטעי ביצוע
הארכת רציפים
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
הארכת רציפים
ניהול התכנון המוקדם והמפורט של הארכת רציפים במספר תחנות
מסילת הרכבת לוד – רחובות – אשדוד – אשקלון
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
מסילת הרכבת לוד – רחובות – אשדוד – אשקלון
גדיש נבחרה לניהול תכנון, ביצוע ופיקוח על שיקום שדרוג והכפלת המסילה בקו בין לוד לאשקלון
הפרדה מפלסית 15
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
הפרדה מפלסית 15
ניהול הביצוע של הפרדה מפלסית במסגרת פרויקט בטיחותי של רכבת ישראל.
קו סגול-רכבת קלה-ירושלים
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
קו סגול-רכבת קלה-ירושלים
ניהול הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים, בשלב התכנון המוקדם.
הרכבת הקלה בירושלים
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
הרכבת הקלה בירושלים
ניהול התכנון, הביצוע והפיקוח, של פינוי התוואי בקו האדום למעבר הרכבת הקלה בירושלים.
הפרדה מפלסית 24
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
הפרדה מפלסית 24
הפרדה מפלסית בן מסילת החוף לבין כביש בסמוך למושב אביחיל במקום מפגש 24
תחנת האוניברסיטה ת"א
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
תחנת האוניברסיטה ת"א
ניהול הביצוע של תחנה תת קרקעית ממוחשבת, בשטח של כ-800 מ״ר עם קדמת הטכנולוגיה והמערכות המודרניות, ובנוסף 250 מ״ר של רציפים
קו כחול רכבת קלה – ירושלים
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
קו כחול רכבת קלה – ירושלים
לאורך הקו הכחול גדיש נבחרה לנהל ולתכנן שני מקטעים בדרך חברון, חנה וסע נחל שורק, וחנה וסע הר חומה
מנהלת תת"ל 65 א'- הכפלת מסילות החוף
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
מנהלת תת"ל 65 א'- הכפלת מסילות החוף
מנהלת מטעם רכבת ישראל, התפקיד כולל ניהול על של 5 חברות ניהול ב- 5 מקטעי ביצוע.
חושבים שאנחנו נתאים לפרויקט שלכם?
צרו אתנו קשר