alt

מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות

מנהלת רשת המטרו-"מיטב"

המטרו של תל אביב היא מערכת רכבת תחתית בעלת שלושה קווים שתהווה מערכת משלימה לרכבת הקלה. היא נועדה להרחיב את רשת הקווים לפרברים המרוחקים יותר – כפר סבא ורעננה בצפון, פתח תקווה במזרח ורחובות בדרום, ולקצר משמעותית את זמני הנסיעה למוקדי תעסוקה בתל אביב.

 

הערכת העלות של המערכת כולה היא כ-150 מיליארד ש"ח.

על פי התוכנית של נת"ע, השלב הראשון של המערכת יפעל ב-2032, והשלב השני יפעל ב-2040.

 

רשת המטרו של תל אביב הינו פרויקט התשתיות הגדול ביותר שנבנה אי פעם בישראל ומורכב מ:

  • 3 קווים (M1, M2, M3)
  • 150 ק"מ של מסלול (139 ק"מ של מנהרות)
  • 109 תחנות
  • 7 מתח"מים
  • 4 מרכזי תחזוקה ודיור

 

הקונסורציום של METAV, המורכב מצוות גדיש ו Egis הכולל 92 עובדים ( 45 מקומיים ו-47 זרים) מונה על ידי נת"ע כמנהל הרשת של המטרו של תל אביב ב-30/11/21.

 

השלבים העיקריים של תכנית המטרו הם:

  • תכנון מוקדם
  • פיתוח
  • מסירה
  • תפעול

 

שלב ה PDP כולל בניית אסטרטגיה לפרויקט בכל תחום החל מהמימון דרך ההנדסה וכלה בתהליכי עבודה. היקף העבודה של שלב ה PDP מורכב מ-20 פרקים ו-43 תוצרים, אשר על פי החוזה, יש להם תאריך יעד מוגדר לכל תוצר שיסופק. משך שלב ה PDP   הינו 18 חודשים.

צה"ע עבור PDP ניתן ב-02/03/2022.

  • שרות: חברה מנהלת
  • מזמין עבודה: נתבי תחבורה עירונייים
  • היקף כספי: 150 מילארד ₪
  • סטטוס: PDP – Pre Development Phase
  • שנים: 2022-כיום
  • עיר: מטרופולין תל אביב – (רעננה, כפר סבא בצפון. רחובות וצומת בילו בדרום, פתח תקוה, יהוד במזרח, תל אביב, בת ים במערב)

פרוייקטים נבחרים בתחום

כביש 1000
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
כביש 1000
גדיש נבחרה לנהל את התכנון ולבצע ניהול ופיקוח על הביצוע לכביש 1000 אשר בוצע כחלק משכונת שחמון 2, אילת.
מסילת הרכבת לוד – רחובות – אשדוד – אשקלון
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
מסילת הרכבת לוד – רחובות – אשדוד – אשקלון
גדיש נבחרה לניהול תכנון, ביצוע ופיקוח על שיקום שדרוג והכפלת המסילה בקו בין לוד לאשקלון
הפרדה מפלסית 24
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
הפרדה מפלסית 24
הפרדה מפלסית בן מסילת החוף לבין כביש בסמוך למושב אביחיל במקום מפגש 24
מנהלת תת"ל 65 א'- הכפלת מסילות החוף
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
מנהלת תת"ל 65 א'- הכפלת מסילות החוף
מינהלת מטעם חברת נמלי ישראל, התפקיד כולל ניהול של 4 חברות ניהול ב- 4 מקטעי ביצוע
קו כחול רכבת קלה – ירושלים
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
קו כחול רכבת קלה – ירושלים
לאורך הקו הכחול גדיש נבחרה לנהל ולתכנן שני מקטעים בדרך חברון, חנה וסע נחל שורק, וחנה וסע הר חומה
חיבורי נמל המפרץ
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
חיבורי נמל המפרץ
מינהלת מטעם חברת נמלי ישראל, התפקיד כולל ניהול של 4 חברות ניהול ב- 4 מקטעי ביצוע
תחנת האוניברסיטה ת"א
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
תחנת האוניברסיטה ת"א
ניהול הביצוע של תחנה תת קרקעית ממוחשבת, בשטח של כ-800 מ״ר עם קדמת הטכנולוגיה והמערכות המודרניות, ובנוסף 250 מ״ר של רציפים
הפרדה מפלסית 15
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
הפרדה מפלסית 15
ניהול הביצוע של הפרדה מפלסית במסגרת פרויקט בטיחותי של רכבת ישראל.
הארכת רציפים
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
הארכת רציפים
ניהול התכנון המוקדם והמפורט של הארכת רציפים במספר תחנות
קו סגול-רכבת קלה-ירושלים
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
קו סגול-רכבת קלה-ירושלים
ניהול הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים, בשלב התכנון המוקדם.
הרכבת הקלה בירושלים
מטרו, רכבות כבדות ורכבות קלות
הרכבת הקלה בירושלים
ניהול התכנון, הביצוע והפיקוח, של פינוי התוואי בקו האדום למעבר הרכבת הקלה בירושלים.
חושבים שאנחנו נתאים לפרויקט שלכם?
צרו אתנו קשר